Oferty specjalne

Joga w Sosnowym Dworze

Termin: 19-26.05.2013 r. i 09-16.06.2013 r.


Zajęcia: Hatha - Yoga
Poziom: grupa początkująca i średnio zaawansowana
Stopień intensywności: mało intensywne
Lokalizacja: Sosnowy Dwór Krzywe k/Cisnej
Zakwaterowanie: pokoje 2-os, 3-os, 4-os
Wyżywienie: wegetariańskie

ZASTRZYK ENERGII I WITALNOŚCI

Za długa zima, za mało słońca, brakuje sił i chęci do życia? Zapraszamy w Bieszczady po zastrzyk energii dla ciała i ducha. Wspólnie ze wspaniałą instruktorką Hatha-Yogi Wandą Ratajską pomożemy Ci znaleźć wyciszenie, oczyścić umysł, odprężyć ciało. Jednym słowem pokażemy drogę do odzyskania wewnętrznej równowagi i nowego spojrzenia na otaczający świat.

A wszystko to w pięknym otoczeniu bieszczadzkiej przyrody, w gościnnych progach Sosnowego Dworu.

Ja spróbowałam i zdecydowanie polecam!!! 

POZIOM TRUDNOŚCI
Zajęcia są przeznaczone dla osób początkujących i średnio zaawansowanych. Hatha-Joga nie polega jedynie na ćwiczeniu coraz to trudniejszych asan, lecz jest praktyką większego zrozumienia i wzmocnienia swojego ciała, rozwinięcia koncentracji, uwolnienia od nadmiernego napięcia oraz rozwinięcia wrażliwości.

JOGA
Joga - idealna technika zapobiegająca fizycznym i psychicznym chorobom, ogólnie chroniąca ciało, rozwijająca w nieunikniony sposób poczucie niezależności i zaufania do siebie. Z samej swej natury jest nierozerwalnie związana z uniwersalnymi prawami szacunku do życia, prawdy, cierpliwości, które są niezbędne w wypracowaniu spokojnego oddechu, zrównoważonego umysłu i nieugiętej woli. Joga polega na konkretnej pracy z ciałem. Ma na celu rozciągnięcie przykurczonych grup mięśni, wzmocnienie słabszych miejsc w ciele, co umożliwi otworzenie bardziej subtelnych pól pracy.

Joga Iyengara przeorientowuje mapę rozkładu energii w ciele fizycznym podnosząc pracę całych grup mięśni na zupełnie nowo jakościowo poziom; nie zaś jedynie rozciągając czy wzmacniając. Dużo dzieje się na poziomie fizycznym, ale również w układzie kostno - mięśniowym i nerwowym. Wzmacnia się i wysubtelnia świadomość uważność i wola. Joga, więc doskonali świadomość, wzmacnia i poprawia zdrowie (do całkowitego braku chorób), powoduje odporność na stresy, naturalne i całkowite uwolnienie się od nałogów, uzależnień.

Asany ćwiczą całe ciało i ożywiają wszystkie układy fizjologiczne, dając w efekcie zdrowy umysł w zdrowym ciele, jako że każda asana jednakowo rozwija ciało i umysł. Asany charakteryzują dwie cechy: ruch i działanie. Ćwiczą w jednakowym stopniu przednie, tylne, boczne i wewnętrzne części ciała. Każda pozycja jest kompletną całością, w której każda część ciała spełnia określoną rolę i żadna nie jest pomijana. Ruch jest ciągłym przemieszczaniem się z pozycji do pozycji lub z miejsca na miejsce. Asany, choć z zewnątrz wydają się statyczne, wewnątrz są pełne dynamicznego działania. Podczas wykonywania pozycji odbywa się pełny zakres ruchów i działań takich jak: rozszerzanie, wyciąganie w poziomie, pionie, po przekątnej i po obwodzie. Wymaga to umiejętności, inteligencji i prawidłowego wykonania. Żadna część ciała czy umysłu nie pozostaje niezaangażowana, gdy asana jest wykonywana uważnie i prawidłowo. Jest ogromna różnica między jogą a innymi ćwiczeniami fizycznymi. Asany są psycho - fizjologiczne, a nie tylko czysto zewnętrzne jak ćwiczenia fizyczne. Chociaż asany rozwijają świadomość ciała, wytwarzają też świadomość wewnętrzną i stabilizują umysł. W ćwiczeniach fizycznych ruchy mogą być wykonywane z precyzją, podczas gdy w jodze wraz z precyzją praktykowana jest głębsza uważność, która przynosi równowagę ciała i umysłu.

Joga jest naturopatycznym procesem leczenia. Postęp jest powolny, ale pewny. Leki medykamenty mogą być nieunikniona pomocą, lecz joga może je uzupełniać i przyspieszyć proces powrotu do zdrowia. Wzmacnia naturalne siły odpornościowe organizmu zwalczając choroby. W przypadku chorób chronicznych praktyka jogi pomaga zahamować ich postęp i zmniejszyć natężenie. Jest także wskazana przed zabiegiem chirurgicznym, ponieważ uspokaja nerwy i organy wewnętrzne oraz wycisza umysł. Praktyka jest ponownie potrzebna po operacji by pomóc w szybkim gojeniu się ran i odzyskiwaniu sił. W przypadkach kontuzji, gdy inne formy ćwiczeń nie są możliwe drzwi do jogi pozostają otwarte. Praktyka jogi nie tylko przywraca zdrowie chorym, ale także pomaga zdrowym w zdrowiu pozostać. Ma ogromny wpływ na charakter czyniąc człowieka silnym moralnie i mentalnie. Stosunek do życia staje się bardziej pozytywny i tolerancyjny. Człowiek staje się bardziej rozważny, osiąga jasność intelektualną i zbliża się do stanu kontemplacji.

wg książki Geety S. Iyengar "Joga - a Gem for Women"

Na wyjeździe będziemy ćwiczyli 1. serię prowadzoną, dedykowaną dla osób początkujących, gdzie nauczyciel pokazuje asany a uczniowie powtarzają.


ZAJĘCIA JOGI POPROWADZI:
  Wanda Ratajska Instruktor Hatha-Yoga

Praktykuje Jogę od roku 1994. Trenowała pod okiem najlepszych polskich instruktorów takich jak Agnieszka i Konrad Kocot z Krakowa, , Jerzy Jagucki ze Szczecina, Henryk Liśkiewicz z Lublina, Janusz Szopa z Częstochowy, Maciej Rudziński z Katowic. Trenowała także u najlepszych instruktorów zagranicznych takich jak Leszek Mioduchowski z Czech, Lois Steinberg z USA, Ritta Keller z Niemiec, Corin Bria z Francji, Christof Tissot z Francji oraz Fraeq Biria z Francji.
Od 2005 roku prowadzi w Tychach własną praktykę jogi.

 

PLAN TURNUSU

W trakcie turnusu - zgodnie z sugestią Wandy - serwujemy dania wegetariańskie. W ciągu dnia przewidziane są 3 posiłki: śniadanie, obiad i kolacja.

Ponieważ ćwiczymy z pustym przewodem pokarmowym, na śniadanie serwujemy herbatę z miodem, owoce suszone i świeże. Wczesnym popołudniem zaprosimy Cię na pożywny i dodający ciału energii obiad. Na koniec dnia serwujemy lekką kolację. Pragnienie będą mogli Państwo gasić wodą oraz herbatkami ziołowymi i owocowymi.

Plan pierwszego dnia:

1530 - 1700
   -przyjazd i zakwaterowanie uczestników
1830  - kolacja
   
2000   -spotkanie organizacyjne

Pozostałe dni:

0800 - 0900   -ćwiczenia energetyzujące w terenie
0900 - 1000   -herbata z miodem i owoce
1000 - 1200   -Joga
1230
   -obiad
1700 - 1800   -Joga
1900   -kolacja

Plan ostatniego dnia:

0800 - 0900   -ćwiczenia w terenie
0900 - 0930   -herbata z miodem i owoce
1030 - 1200   -Joga
1200 - 1300   -obiad

Zakończenie kursu - wyjazd

 

OPŁATY

Turnus - 1200,00 zł  


* liczba miejsc dla osób nie ćwiczących ograniczona
* liczba pokoi dla 1 osoby dorosłej i 1 dziecka ograniczona

Dzieci do 3 lat są bez opłat. ( śpią z rodzicami, wyżywienie do wykupienia na miejscu)

Cena zawiera:
- zajęcia jogi, zajęcia oddechowe,
- zakwaterowanie
- wyżywienie

Transport - w zakresie własnym

Chcesz przyjechać z większą grupą? Chcesz dopasowania oferty dla twoich potrzeb? Napisz do nas - dostaniesz ofertę specjalną!


Pakiet dotyczy osób dorosłych ćwiczących.


OSOBY NIE ĆWICZĄCE
Informacje w cenniku.

OPŁATA KLIMATYCZNA
Opłatę klimatyczną w wysokości:
- 1,60 zł / dobę - od osoby
Płatność TYLKO gotówką.


REZERWACJA
Warunkiem rezerwacji wyjazdu jest:
Wpłata zadatku na konto uwidocznione na stronie w wysokości 400,00 zł

Ilość miejsc ograniczona decyduje kolejność zgłoszeń.
Prosimy o zabranie ze sobą maty do ćwiczenia jogi (antypoślizgowa), ubrań wygodnych do ćwiczenia w terenie i na Sali.
Możliwość wypożyczenia sprzętu do ćwiczeń na miejscu (kostki, pianki, pasy, koce).


Serdecznie zapraszamy!!!

 

W celu dokonania rezerwacji prosimy o kontakt:

Tel.: +48 601 066 866
Tel.: +48 603 109 128
Mail: piotr@sosnowydwor.pl




Copyright © 2006-2009 SOSNOWY DWÓR. Wszystkie fotografie w serwisie objęte są ochroną prawną
na podstawie Ustawy o prawie autorskim i nie mogą być publikowane i kopiowane bez pisemnej zgody autora